تلم و تلم زنی
تلم و تلم زنی
ساعت | بازدید : 5320 | | ( نظرات )

 

تِلِم زنی ” در حقیقت نوعی تلاش برای تبدیل یک محصول به چند فرآورده و محصول دیگر می باشد.اگر چه این سنت زیبا در دنیای امروز که کم کم رو به زوال نهاده است اما هنوز هم می توان در گوشه و کنار خطه سرسبز مازندران مردان و زنان روستایی پرتلاش و زحمت کشی را یافت که پای آئین ها و رسومات پیشینیان خود ایستاده اند و آنرا زنده نگه می دارند.


اما معلوم نیست آیا بعد ازاین دوستان که هنوز به این سنت و آئین علاقه نشان می دهدند و آنرا پا برجا نگه داشتن کسی دیگری هم علاقه دارد یا خیر ؟ اما بهرحال این دوستان فعلا آنرا زنده و پویا نگه داشته اند.شاید ” تِلِم زنی ” به ظاهر کار ساده ای باشد و هر کسی فکر کند که می تواند آنرا انجام دهد اما در عمل باید برخی حقایق ” تِلِم زنی ” را نیز دانست و به آن علم داد شرایط آب و هوایی در ” تِلِم زنی ” تاثیر مستقیم دارد و باید در هر شرایط آب و هوایی شیوه خاص خودش را به کار برد. در طول مدتی که ” تِلِم زنی ” انجام می شود و معمولا تا یک ساعت و نیم طول می کشد با توجه به شرایط ماست باید آب گرم به آن بطور متناوب اضافه شود و البته هر چقدر ماست سردتر باشد به همان میزان نیاز به آب گرم و ولرم دارد .

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرزمین یاسهای سپید و آدرس pajema.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.